Oldalak

2016. 09. 19.

Gesztenyés csupacsoki torta

Volt némi dugi tisztított, nyers gesztenyém a fagyasztóban még a tavalyi termésből. Mondom most szépen felhasználom. Sütőben megsütöttem, hogy majd késes aprítóval összezúzom, aztán kitalálom hogy s mint. Hát......három darab kiskorú lelkén szárad az a projekt. Ugyanis gesztenye megsült, tepsistől kitettem a konyhapultra, s bár tudták mi a tervem vele, térültem-fordultam és a gesztenyék szublimáltak. De én márpedig gesztenyés tortát akartam enni, sajátot. Így hát.....míg beérik az idei termés (remélem beérik.....vagyis BEÉRIK és kész!!!!!), elmentem a boltba s vettem egy csomag gesztenyepürét. De legközelebb kulcsra zárom a konyhát :p




Hozzávalók 
a tésztaalaphoz: 
  • 10 dkg étcsokoládé, 
  • 10 dkg vaj, 
  • 15 dkg gesztenyepüre, 
  • 40 ml tej, 
  • 2 tojás, 
  • 5 dkg cukor; 
a csokoládékrémhez: 
  • 10 dkg étcsokoládé, 
  • 60 ml tejszín, 
  • 2 tojássárga, 
  • 4 dkg cukor, 
  • 10 g zselatin, 
  • 20 ml víz, 
  • 1,6 dl tejszín; 
a csokoládéréteghez: 
  • 10 dkg étcsokoládé, 
  • 3 dkg vaj, 
  • 30 ml tejszín; 
a morzsához: 
  • 8 dkg cukor, 
  • 10 dkg kesudió.



A tésztalaphoz a csokoládét a vajjal lassú tűzön egyneműsítjük. A gesztenyepürét a tejjel elkavarjuk. A tojássárgát a cukorral habosra kavarjuk. A vajas csokoládéba belekavarjuk a cukros tojássárgát valamint a gesztenyés masszát. A tojásfehérjéket habbá verjük és beleforgatjuk a csokoládés masszába. Egy tortagyűrűt 18 cm átmérőre állítva kibélelünk sütőpapírral, hogy az oldalára is felérjen a papír, beleöntjük a masszát, majd 170 fokon 25 percig sütjük. 
A csokoládékrémhez a zselatint beáztatjuk a vízbe, majd gőzfürdő fölött felolvasztjuk. A tojássárgát a cukorral egy lábosba tesszük, lassú lángon habverővel folyamatos kavargatás mellett addig melegítjük, míg a cukor elolvad. Vigyázzunk, az elegyet ne hevítsük túl, inkább időközönként húzzuk félre a lábost, ellenkező esetben a tojássárga kicsapódhat. A csokoládét apróra tördelve beletesszük a 60 ml tejszínbe és mikróban felolvasztjuk, majd ebbe a csokoládés elegybe belekavarjuk a cukros tojást. Ezután a felolvasztott zselatint adjuk hozzá. Végül a lágy habbá vert maradék tejszínt, s ezt ráöntjük az időközben kisült és kihűlt tésztaalapra. Hűtőszekrénybe téve 2 órán át dermesztjük. 



A csokiréteghez az alapanyagokat mikróban felmelegítjük míg egyneművé tudjuk kavarni és a csokiréteg tetejére öntjük, és újból a hűtőszekrénybe tesszük, minimum 30 percre. 
A cukrot egy serpenyőbe tesszük és kavargatás nélkül megkaramellizáljuk. Ebbe a karamellbe beleforgatjuk a kesudiót. A karamelles kesut sütőpapírra borítjuk, amennyire lehetséges vékony rétegben. Így hagyjuk kihűlni, majd mozsárban vagy késes aprítóban daraboljuk. Ezzel a morzsával szórjuk meg a torta tetejét.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép torta. Miért nem lehet másolni a képet, ami segít az elkészítésben?
Üdvözlettel.
Katalin

4Gyerek írta...

Kedves Katalin!
Nem egészen pontosan értem milyen fotót kellene másolni?
A blogom elviekben nem másolásvédett. Az más kérdés, hogy a fotók az én szellemi tulajdonom képezik, ezáltal ha valaki máshol meg akarná jelentetni, ahhoz előzetes engedélyemre volna szüksége.