Oldalak

2015. 10. 23.

Gesztenyés muffinok

Őrízgettem már egy ideje, vagyis tavalyról némi házi kisérlet gesztenyelisztet. Aztán.....beérte az idei gesztenyeszezon. Na mondom, akkor most lesz a gesztenyét gesztenyével történés. Szóval így adódott eme muffin életre hívása.


Hozzávalók: 
  • 3 tojás, 
  • 12 dkg vaj, 
  • 10 dkg cukor, 
  • 8 dkg gesztenyeliszt, 
  • 7 dkg hajdinaliszt, 
  • 10 dkg maradék sült, áttört gesztenye, 
  • 1 dkg foszfátmentes sütőpor, 
  • 1 evőkanál citromlé.

A tojást a cukorral habosra kavarjuk. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a liszteket és az áttört gesztenyét. Végül beleszórjuk a sütőport és rácsöpögtetjük a citromlevet. Egyneműsítjük. Szilikonos formákba kanalazzuk, 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük.
Gondoltam jól mutat majd a fotón némi tejszínhab sapka. Be is borítottam 2 dl tejszínt a robotgép üstjébe, pici porcukrot szórtam rá, majd végheztem teendőim. Egyszer megnéztem, mondom még pici kell, hogy ne a folyósság határait súrolja alaposan. Igenám, de közben hazajött az egyik csajszim...mire újból a hab fele néztem, hát már volt némi édes vajam. Semmi pánik alapon, két nagyobb kocka étcsokit megolvasztottam, bele a kinyert vajba, azt rá a muffinokra, bele 1-1 szem párolt gesztenyét.
Tehát azt is mondhatnám, hogy így akartam Végülis, igen, a körülmények így akarták.

Nincsenek megjegyzések: