Oldalak

2015. 08. 09.

Hot dog - a kifli meg a variációk

Ni, mit találtam a piszkozatban.....egy 2013 áprilisában nem megosztott bejegyzést. Hát, akkor majd most leporolom :D

Már egy bő hónapja megkérdeztem az aprónépet, hogy együnk-e hot dogot. Naná, egyöntetű válasz érkezett. Bedagasztottam a tésztát, vettem jó(nak mondható) minőségű virslit, volt itthon sk mustár, ketchup, így nem okozott gondot az aznapi vacsora. A fotózás annál inkább. Mire mindenki megkapta a saját kis dogját, az első kérte a következőt. Persze nem tudtam fotózni. Kb. 4 nap múlva ismétlés volt, a fotót akkor sem bírtam összehozni. Gondoltátok volna, hogy ennyire necces egy hat tagú családban hot dogot fotózni? Harmadszorra már beintettem, szóltam pipa leszek, ha most sem tudom megörökíteni a sláger kaját. Harc árán, de sikerült. Persze, a cérnakolbászosat lefotózva, majd a virslist kattintgatva, a kolbászos már el is tűnt a tányérről. Szó szerint szublimált.



Hozzávalók: 

  • 60 dkg liszt, 
  • 5 dkg búzacsíra, 
  • 3 dl tej, 
  • 9 dkg tejföl, 
  • 1 tojás, 
  • 4 dkg élesztő, 
  • 2 dkg só,
  •  1 teáskanál cukor.
A tejet meglangyosítjuk, hozzáadjuk a cukrot, majd ebben felfuttatjuk az élesztőt. A többi hozzávalóval együtt rugalmas tésztát gyúrunk. Huzatmentes helyen, letakarva duplájára kelesztjük. Ezután lisztezett munkafelületre borítjuk, enyhén átgyúrjuk, 10-12 részre osztjuk majd 10-15 percig pihentetjük. Ekkor az egyes részeket oválisra nyújtjuk, majd a hosszanti oldalánál kezdve felcsavarjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, az illesztéssel lefele. 15 perc újabb pihentetés után enyhén vizes ecsettel lekenjük, majd 180 fokos sütőben 15 perc alatt szép pirosra sütjük.

A kifliket a sütőből kivéve hagyjuk kihűlni, majd kettévágjuk, megkenjük mustárral, ketchuppal és egy felmelegített virslit, vagy frissen sütött cérnakolbászt teszünk bele. Persze itt is nyugodtan bevethetjük a fantáziánkat, avagy a gyerekünkét. Kerülhet bele salátalevél, szálasra vágott káposzta, azaz készíthetünk akár.....hamburger dogot is.

Nincsenek megjegyzések: