Oldalak

2013. 10. 24.

Füstölt libamell

Jöttem szólni, hogy a blog csak tetszhalott.
Tegnap este a FB-on egy igazán remek fogásra azt találtam mondani, hogy abban a percben nem bírtam nyálat csorgatni érte. Hogy miért? Hát az ok egyszerű, egy szuper estebédet rittyentettem. Azt nem fotóztam (tudom, főbenjáró bűn), de cserébe egy ahhoz hasonló, jómultkoriban készült fogást mutatok meg. Igencsak rég volt az, amikor Vera a Narancslekváron egy kávén füstölt husit készített. Nézzétek meg, hogy tényleg rég volt, most a linkeléshez kezdtem keresni, és biza beletelt jó 10 percembe, míg rátaláltam. Az a szutyok keresője a bloggernek nem volt segítségemre, szerencsémre emlékeztem, hogy Vrábel Kriszta játékára készült a mű, így a két bloggal együtt sikerrel jártam a kutatásaimban.
Szóval libamellet füstöltem. Az eredmény? Leírhatatlan, így csak a receptet osztom meg ahogy nálam készült, az ízvilágért javaslom mindenkinek az elkészítést. Tudom, eléggé elvetemült ötlet, de nem csak liba meg kacsamellel fog ez nálunk készülni. Az elszívó alaposságának köszönhetően a házban nem is érződik a füst, a serpenyő kibírja (de jó ötlet a Vera fazakas és mikró rács duettjének használata), a füstágy matracául szolgáló rizs nem nagy ügy, arra kell figyelni, hogy ne akkor kezdjük izzítani a serpenyőt amikor az alufólia tekercsen alig van 2-3 réteg. Másképp a munka alig, de elismerés csőstül kategória.



Hozzávalók 
a füstöléshez: 

  • 20 dkg rizs, 
  • 2 evőkanál zöld tea, 
  • 2 szem borókabogyó, 
  • 1 ágacska rozmaring; 
továbbá:

  • 2 libamell, 
  • só, 
  • bors, 
  • 2 evőkanál vaj.
A libamelleket előzőleg besózzuk, a bőrét beirdaljuk és sütés előtt 1 órával  kivesszük a hűtőszekrényből, hogy konyhahőre melegedjen. Egy wokot kibélelünk két réteg alufóliával úgy, hogy az alufólia túllógjon a serpenyőnk szélén. Az alufóliára rátesszük a rizset, a teafüvet, az összezúzott borókabogyót és a rozmaringágat. Az így előkészített wokot nagy lángra tesszük, és megvárjuk míg füstölni kezd. Ekkor ráteszünk egy párolóbetétet, majd arra ráhelyezzük a libamelleket. Ha nem elég nagy a wokunk, akkor füstöljük a felét majd ismételjük meg a műveletet. Amikor a libamellet a párolóbetétre tettük, tegyük rá az alufóliával kibélelt fedőt. A folia ebben az esetben is lógjon túl a fedőn. A két rész kilógó fóliával lezárjuk a serpenyőt, hogy a keletkező füst ne szálljon ki. A tüzet kisebbre vesszük és 8-10 percig füstöljük a libamelleket. Ezután levesszük a tűzről, de kibontatlanul hagyjuk még pihenni 10 percet. Ekkor egy másik serpenyőben felforrósítjuk a vajat, és 2-3 perc alatt megpirítjuk a mellek mindkét oldalát.
Ha két részletben tudjuk füstölni a melleket, akkor alufóliába csavarva 120 ºC-os sütőbe téve melegen tarthatjuk az első rendet. Zöldbabfőzeléket kínlunk mellé.

Tegnap kacsamellet füstöltem, ezúttal nem rozmaringot, hanem sáfrányos szeklicét tettem füstaromának. És jóval több zöld teát. Ismételjem? Szuperlatívusz.

2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon izgalmasan hangzik, biztos ki fogom próbálni. Nem nagyon ég oda a rizs a wok aljára? Lejön könnyen?

4Gyerek írta...

Kriszti, alufóliára kerül a rizs. A woknak semmi bántódása, ezetleg ha több rendet füstölsz, akkor a zsírból belecsöpöghet az aljába.
A rizs természetesen kuka lesz, no de valamit valamiért.