Oldalak

2013. 07. 17.

Levendulás sárgabaracklekvár



Nem, nem lekvárt akartam. Befőttet, azaz kompótot. Mert abból klasszisokkal több fogy nálunk. Főleg mikor az egész hadseregnek tejes turmixot készítek. 
Szóval múlt héten kimentünk a piacra. Volt még valakitől megbizatásunk sárgabarackra, ők startból lekvárt akartak. Oké.....két árustól két láda barack, egyik zöldes, keménynek tűnő, a másik harsogóan érett színekkel. Csakhogy.....aznap nem került rá sor, gondoltam másnap. Aztán másnap reggel turistákat kellett fuvaroznunk. Az odáig oké, hogy reggel 5:30-kor már gurultunk kifele a városból, előtte megetetve az egész állatfarmot, de az már kevésbé oké, hogy 20,5 óra múltán értem haza. Én. Mert Oldalborda ezen kívül is ráhúzott még vagy 27 órát.
De cserébe......gyönyörű helyeken jártunk. A Szilon havasok Sasok taváig autóztunk fel. Na persze 4x4-es üzemmódban. Hazafele már minden bajom volt, a zene maximumon ordított a rádióban, vagy kétszer megálltam kiszellőztetni a fejemből az állmosságot....több-kevesebb sikerrel.
Ja, és ezalatt a barackok mit csináltak? Hát kérem szépen....volt bőr mindegyükükön ahhoz, hogy a befőtt szintjének érettségi fokát túlhaladják. Így aztán.....egy darabig ettük, és ettük, és ettük.....majd a maradékot úgy döntöttem, hogy lekvárba végeztetem. Ehhez olyant tettem, amit még soha: a barackokat forró vízbe fullasztottam, azaz supsz bele 5-6 darabot minden körben, majd hamarosan ki is vettem egy tálba, a forró vízbe (a lábos a főzőlapon, kis lángon volt végig) újabb adag barackot téve. A megfürdetett példányokról gyorsan lehúztam a héjat, eltávolítottam a magot és egy nagyobb fazékba tettem. Ekkor kezdődött minden előről, azaz forrázásból ki, helyükbe újatt, majd a forrázottak meghámoz, kimagval és fazékba velük.
Szóval innen mondanám, hogy mit is tettem tovább a barackokkal.


Hozzávalók:

  • 3 kg meghámozott, kimagvalt sárgabarack
  • 1 kg cukor
  • 1 tasak 3:1 dzsemfix
  • 2 evőkanál szárított levendulavirág
A barackot egy fazékba tesszük, ráöntjük a cukrot és a dzsemfixet, majd főni tesszük. Amikor felforrt, hozzáadjuk a levendulát és még pár percig rotyogtatjuk, majd forró, csírátlanított üvegekbe szedjük, a tetőket rácsavarjuk 5-10 percre fejtetőre állítjuk, 120 fokra előmelegített sütőbe tesszük, majd a sütőt 5 perc után lezárjuk és az üvegeket ott hagyjuk kihűlni.

A az egész adag megbírt volna még 1-2 dzsemfixet. De hát ennyi volt itthon, így inkább lett egy picivel folyékonyabb, de nem akartam sokat főzni, ne veszítse el gyönyörű színét.
Tudom, van a másik lehetőség, melyhez csak a barack és a cukor kell, no meg türelem, hogy kavargatom, kavargatom. Hát én nem kavargatok. Ez van.

Ez pedig a Szilon havasokban a Sasok tava, 1420 m magasan.


2 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Ez lesz a legfinomabb lekvárod, és még turmixot is csinálhatsz belőle:)

Mézeskalács írta...

Hű ez biztosan finom lehet. Én a rozmaringos, színes borsos baracklekvárt próbáltam ki az idén....határozottan tetszik. Ez a kép a végén.....imádom!!!:)