Oldalak

2012. 06. 10.

Rántott pacal spenótos tésztával

Szeretjük a pacalt. Levesnek, pörköltnek egyaránt.Csak már újítani akartam. Aztán miután lefotóztam, megettük, rágugliztam, s kiderült (amit sejtettem is egyébként), hogy semmi nagy találmány, mások is készítettek már ilyent. Hát egészségükre, mert a mienkre immáron már volt. Ja, és még lesz. Mert finom.



Hozzávalók: 
  • 1 kg konyhakész pacal, 
  • 2 babérlevél, 
  • 2 cikk fokhagyma, 
  • só, szemes bors, 
  • őrölt bors,
  •  3 tojás, 
  • 5 evőkanál liszt, 
  • 8 evőkanál zsemlemorzsa, 
  • olaj a sütéshez.
A pacalt a babérlevéllel, fokhagymával, sóval, szemes borssal főni tesszük. Ha megfőtt, alaposan lecsöpögtetjük, majd két ujjnyi vastag csíkokra felvágjuk. A tojást felverjük, sózzuk, borsozzuk. A pacalcsíkokat panírozzuk (liszt, tojás, zsemlemorzsa) majd forró olajban szép pirosra sütjük. Spenótos tésztát kínálunk mellé (ez most házi volt, majd jön annak is valamikor a receptje)

5 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Pacalt eddig csak pörköltként ettem. Sosem gondoltam volna, hogy rántani is lehet...:o)

Juci írta...

Az uram történetesen Brassóban végzett, s annyi finom pacal levest evett...
Én nem készítem mert egy picit maceráns, de ha vendéglőben étkezünk mindig ezt kéri.
Így panírozva még nem is hallottam, igaz Ő se, de gondolom így elkészítve is ehető.

Verus írta...

Még soha nem ettem pacal, a férjem szereti nagyon, itt lenne az ideje, hogy kipróbáljam :-)

Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

Verus írta...

Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

Viki írta...

Sajnos azt kell mondjam, hogy én a pacallal nem vagyok jó barátságban. Megfőzöm, elkészítem, tálalom, de ha meg kellene enni, akkor inkább valami komolyabb büntetést hajthatnának rajtam, azt is kibírnám. Nem tudom miért ezaz ellenszenv, még soha sem kóstoltam, de nem is fogom. Egyszerűen nem menne le a torkomon.
Viszont a Te rántott pacalcsíkod nagyon jól néz ki, s nem beszélve a mellette lévő házi készítésű spenótos tésztádról. Húúúú de jól debütált a masinád :))))
Ügyi vagy.