Oldalak

2012. 06. 16.

Krémes

Még mielőtt időben teljesen el lettem volna havazva, úgy kb. 3 hete, egy vasárnap krémest készítettem. Hát az úgy sikerült, hogy vagy 3 nap múlva ismétlésre szorult. Na, nem azért mert rossz lett volna, egyszerűen Kiffiú besegített, megtetszett neki a konyhai hadművelet és újból el akarta készíteni. Nem álltam útjába. Második adagot is símán bepuszilta a család.
Most meg fagyiban utaznék, hisz egy bő hete a nyakunkba szakadt a nyár, erre szinte nincs kinek alkossak. Az ovisok most kecmeregnek ki egy gennyes mandulagyuszi meg enyhe tüdőgyulusból, szóval nekik inkább még nem, hisz köhögnek. Középső csajom meg egy szűk hete ismét hasfájásra panaszkodik. Ma reggelre már valami normálisabb kaját is mertem neki adni. Oldalborda meg nincs itthon. Hát remélem most aztán elvonul ez a kórságos időszak, csöppet sem tetszik.
De térjek vissza a krémesre:

Hozzávalók: 
  • 1 csomag leveles tészta (80 dkg), 
  • 1.2 l tej, 
  • 18 dkg étkezési keményítő, 
  • 8 tojás, 
  • 10+12 dkg cukor, 
  • 1 csomag vaníliás cukor, 
  • 10 gr zselatin.
A leveles tésztából 2 lapot sütünk. A tojásfehérjéket 10 dkg cukorral kemény habbá verjük. A krémhez a tejből 1 litert főni teszünk. A tojássárgát 12 dkg cukorral és a vaníliás cukorral jó habosra kavarjuk. Hozzáöntjük a maradék 2 dl tejet, belekavarjuk a keményítőt. A tojásos krémet a fővő tejhez adjuk, alaposan lavarva felforraljuk, majd hozzáadjuk a tojáshabot, ismét felforraljuk. Levesszük a tűzről és hagyjuk hűlni. 10 perc múlva hozzáadjuk az 1 dl vízbe beáztatott zselatint. Mikor a krém már csak langyos, akkor betöltjük a 2 tésztalap közé. Hagyjuk a krémet megszilárdulni, s csak utána szeleteljük. Porcukorral szórjuk meg a tetejét.

2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Hű, jól néz ki, nem csodálom hogy ismételtél! Jobbulást a gyerkőcöknek! :o)

marisz57 írta...

Nagyon mutatós lett a krémesed!
Én még soha nem sütöttem. Majd talán egyszer...