Oldalak

2011. 06. 09.

Napló torta

Elsőszülöttem az autós torta láttán előállt egy óhajával. Lévén IV. osztályos, búcsúznak a tanítónénitől, az osztálytársaival beszélték, hogy szeretnének a tanítónéninek egy meglepetést, éspedig egy tortát. Csajom rám gondolt. Bár dícséretére szóljon, hogy most nem vállalta el előre a beleegyezésem nélkül. Hát belementem. Na persze akkor még nem tudtam, ami menet közben derült ki. Mikor már nem tudtam visszakozni. Éspedig, Kicsilánynak az ovis ünnepélye ugyanazon nap van mikor Elsőszülött elemis búcsúztatója. Szerencsémre azért a két kezdés között volt 2 óra, reméltem az ovist nem húzzák soká, s elérünk a város másik felében levő suliba. Nehezményező tényező az időjárás volt, rettenet hőségben mit kezdek a tortával míg az oviban vagyunk. Na persze egyik osztálytárs sem vállalta be a torta 2 órás tárolását. Én meg féltem, hogy az autóban a napon majd tropára megy. Szerencsémre a rekkenő hőség alább hagyott, még kis eső is szemerkélt. Így torta kibírta a 2 órás autózást, épségben megérkezett a suliba.

Tanítónéni kellően meglepődött, tetszett neki. Még a vágás jogát is megkapta, állítólag nem igazán szokott ilyensmit csinálni. A 4,2 kg-os torta majdnem teljesen elfogyott, de ami számomra dícséret, hogy nem csak a tányérokra lett szétosztva, hanem onnan is elfogyott. Volt is elismerésben részem amit a többi szülőtől kaptam.
Szerettem volna, ha van kis tulipán szaggatóm, mert akkor nem kézzel kellett volna az egészet hosszasan kivagdosni. 

Egyedüli dolog amivel teljesen elégedetlen vagyok, az a tortán levő felirat. Észbontó mennyire nem megy nekem a szépírás. Hiába no, anno II-ik osztályban a szépírás miatt úszott el a legjobb tanulói titulusom. Azóta ez max csak romlott, nem javult.
A fondanthoz használt porcukorral egyáltalán nem vagyok megelégedve, ezt a márkát sem fogom többet venni. Ezért nem is volt a tortának az igazibb napló kinézetele, nem volt erőm külön "pancsolni" fehér fondanttal a lapokat mímelve.
A fondant készítésnél a megadott vízmennyiségnél 1 kanállal helyettesítettem mandulaaromával. Avatatlan ízlésűek marcipánnak vélték. Így nem is volt olyan veszett édes érzés, Oldalborda szerint is jó volt így.

14 megjegyzés:

Csilla írta...

Azt hiszem, önértékelésből elégtelent kaptál volna második osztályban. De ma mindenképp. A torta gyönyörű, és a feliratban sem találni semmi kivetnivalót. A tulipán szaggatóval pedig max. gyorsabban ment volna, szebben nem :-)
Én lettem volna ma tanító néni :-)

sedith írta...

Hűha, Éva, ez aztán gyönyörű!!!:) Gratulálok a Nagylánynak!:) És neked, mert igazán szép munkát vittél véghez!
Porcukorügyben ha adhatok tanácsot... Kaufland, Coronita porcukor. Legalábbis mifelénk csak a K-ban kapni ezt a fajtát. Nagyon finom szemcséjű, 2-3 dkg ha elvesztődik a kilóból szitálás közben. (Apropó, megszitáltad fátyolszitán a porcukrot? Mert ha nem, akkor sajna, nem lesz jó állagú a fondant!) Ha nagyon sietek, már volt, hogy a Coronitat meg sem szitáltam, és még úgy sem volt baj.
Mandulaaromával még sosem próbáltam, pedig már régóta és sokszor készültem rá, hogy na akkor most... Végül mégiscsak maradtam a 2 evőkanál citromlével a 4 evőkanál víz mellé. Így aztán abszolút nem az az émelygős édes.

Ezt a tortamodellt lehet, hogy egyszer valaha lekoppintom! Azért elárulhatnád azt is, hogy miylen volt belül!:)

Névtelen írta...

Nagyon ügyes vagy!! Biztos fognak a srácok emlékezni sokáig erre a naplóra!:) Andicsek

4Gyerek írta...

Coronita-t használok amúgy mindig. Csak most a Sel...ban jártamban vettem Colonial-t, ha jól rémlik. Sose kísérletezem többet.
Szitálva megvolt, elég jó bogos volt amúgy. Meg kócskán maradt vissza kristályos rész is.

Belül a máskor is bevált tejszínes-joghurtos krém volt, most jól feltúrbózva apróra vágott ananászdarabkákkal.

Hát tárgyalták is a gyerkők, hogy most vajon csupa elégséges jegy van a naplóban s jó lesz eltakarítni, avagy kár a sok kitűnőért.

Alíz, Erdélyből írta...

Monumentális, korszakalkotó torta. Ha ennél jobbra sikeredik, akkor azt már profi cukrász készíti és már nem is annyira érdekes. :))))

Pixie Pie írta...

Ez nagyon aranyos torta! Tök jó ötlet volt, hogy ilyen hagyományos típusú naplókönyvet készítettél. Hidd el, sokkal jobb így, mintha kiszúród is lett volna, ettől egyedi. :)

4Gyerek írta...

Köszi mindenkinek.
Alíz, profi cukrász alapanyag árban nem dolgozik ;)
Pixie, a gyerekek a Tanítónéni kitartásának köszönhetően 4 éve néptáncolnak. Szóba se jöhetett így más motívum. Legalábbis szerintem.

Névtelen írta...

Hűűű, aki ügyes az ügyes! Ez a torta fantasztikus, nem értem mi bajod vele. Én semmi hibát nem tudok felfedezni, hacsak azt nem ,hogy én nem tudok ilyet készíteni..De az nem a torta hibája! :)))

Chef Viki írta...

Mennyire ügyes vagy... Gratulálok! Nem csoda, hogy tanítónéni meghatódott rajta :-) Gyönyörű lett!!!

Off: a kézírásom nagyon gáz, pedig anno-anno én írtam a legszebben az osztályban. Azóta eltelt némi idő :-D Mindig mondom, hogy nyugi, géppel szebben írok :-DDD

Mézeskalács írta...

Nagyon szép lett, gratulálok!!!:)))

Ditta tortái írta...

Nagyon ügyes vagy,gyönyörű lett a torta,nagyon tetszik!Már este láttam,csak már mentem pihenni:-)

Emoke írta...

Na mostanában sehova se tudok kommentelni. :S TEhát azt írtam, hogy szerintem is szép lett! :)) És hogy tök jó a belseje! És hogy egy tortás ismerősöm azt mondta, hogy a fondantot nehéz otthon előállítani így ő marcipánozik inkább. Én meg nem tudok hozzászólni, mert fondantot sose készítettem. :)

4Gyerek írta...

a fondantos kísérleteim nem adom fel. míjjazhogy otthon nem lehet jót csinálni (vagyis ha nehéz, az majdnem a nem lehet-tel ér fel nálam kijelentésben)?
most nyáron 3 gyerekem szülinapja van, Kiffiúnak még lógok egy tortával, amikor jönnek a haverok.
és a Cakeni bevonója nálam az etalon, az TÖKÉLETES volt.
meg különben is, Brassóban nem lehet sehol marcipánt kapni. mindenhol azt a választ kaptam, hogy szabad eladásban nincs. vegyem meg a tortán. köszi. úgy nem érdekel.
ha pedig itthon állok neki marcipánt készíteni, akkor nem mindegy, hogy marcipán vagy fondant? szerintem a marcipánt még nehezebb is, hogy csináljak fíííínomra darált mandulát?

Emoke írta...

Ne is add fel! Jól csinálod! :)) Én meg egyáltalán nem értek hozzá. Az ismerősömre se kell hallgatni. :D Ő nagykerből veszi a marcipánt. Az Eszterházy tortánál faggattam, akkor épp elment a fondantozástól a kedvem. :)