Oldalak

2011. 06. 10.

Hogyan szeretek főzni

Hogyan is? Hát bárhogyan. És bárhol. Persze nem bárkinek, nincs mindig kapacitásom a válogatós-finnyásokra külön figyelmet szentelni. De szűk családomban ilyen nem igazán van. Na persze előfordul pár dolog ami egyikünk-másikunknál tabu, de amúgy tényleg.
No, de eme bejegyzés másról kellene szóljon.
Minap érkezett egy kérdés, ami már több blogon körbejárt. Hozzám Alíztól érkezett. Ki hogy szeret főzni?
A kérdéseket szépen bemásolom, a válaszokat, mint sokan mások, megvastagítom, kiegészítem.

A. Hogyan választod ki, mi kerüljön az asztalra?

1. Recept alapján, ezt követően vásárolom meg a hozzávalókat
2. Az otthoni alapanyagokat felhasználva, kiegészítve
3. Másként / változó (mondd el, hogyan?)

B. Hogyan főzöl és blogolsz?

1. Főzés közben fotózok, jegyzetelek
2. Főzés után fényképezkedek és leírom a receptet
3. Másként / változó (mondd el, hogyan?) Jegyzetelni csak akkor szoktam, ha épp bíztosra tudom nem fogok emlékezni a felhasznált mennyiségekre. Fotózni álltalában utólag szoktam, bár néha befigyel 1-2 fázisfotó is. Mostanság azonban sűrűn előfordult, hogy a fotózás sajna elmaradt. Akkor a bejegyzést is buktam, mert fotó nélkül nem közlök semmit.
C. Milyen alapanyagokat használsz?

1. Kizárólag a legjobb minőséget - függetlenül az árától
2. A legolcsóbbat, függetlenül a minőségtől
3. Középminőséget - figyelek az árakra és a minőségre egyaránt. Sajnos mostanság a zsebünk eléggé lapos, így igencsak lennebb kell adnom a kajás kiadásokat. Remélem lesznek szebb napok is, s arra nem sokat kell várni.

D. Mennyire tartod be a receptben előírtakat?

1. Teljes mértékben
2. Egyáltalán nem figyelem
3. Esetenként hozzáadok/kihagyok belőle - Van ahol nem árt a mennyiségeket betartani. De ízekkel akkor is jó játszani.

E. Mennyire hasznosítod a fölöslegesnek tűnő maradékokat? (süteménylapok szélei, tojás egyik része - sárgája, fehérje stb...)

1. Kidobom/elöntöm
2. Tárolom amíg felhasználásra kerül - Soha nem voltam a pazarlás híve, most még inkább figyelnem kell a fránya anyagiak miatt. De a tányérból kikerülő maradék az mindig a kutyáké. Kukába kaja nem kerül nálunk.
3. Azonnal felhasználom
Ki(k)nek is adjam tovább?
Ha van kedvetek, akkor válaszoljatok.

3 megjegyzés:

Emoke írta...

Jaja megkaptuk, de azért köszi. :) Mi zsebünk is lapos.. :P

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm, kedves, hogy rám gondoltál! Holnap válaszolok is a kérdésekre:)

Ditta tortái írta...

Köszönöm a játék felkérést,de én is megkaptam,és már válaszoltam is,de a zsebes része nekünk is ismerős:-)