Oldalak

2011. 06. 15.

Császárzsemle

Mostanában történt párszor, hogy eltátottam a szám, nem volt öregtészta a hűtőmben. Na persze az egy éjszaka alatt összehozható, igenám de mikor úgy számolom, hogy tízóraira még elég lesz szendvicsnek a lányoknak, épp akkor nem felel meg a műzli nekik vacsorára. Olyankor pedig ugrik a kenyérsütés. 
Ilyen alkalmakkor, de nem csak, készülnek a péksütik. Különféle zsemlék, kiflik. Császárzsemlét rég nem készítettem, ideje volt. Ez épp Pünkösd hétfő délben sült, a 2 kisebb lány lelkesen szórta a tetejükre a magokat. Formázást egyéb fontos tennivalójuk miatt kihagyták.



Hozzávalók:
  • 0,7 kg liszt
  • 2 dl langyos tej
  • 2,3 dl langyos víz
  • 2 tk só
  • 1 tk cukor
  • 2 dkg élesztő
  • 5 dkg vaj (vagy margarin)
  • mák, szezámmag, napraforgómag, lenmag, zabpehely a szóráshoz (vagy ami épp van otthon)
A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe teszem, kivéve a vajat. Dagasztó programot elindítom, közben a vajat felolvasztom. Mikor a tésztát összedolgozta a gép, apránként hozzáadom az olvadt vajat. Tovább dagasztom, míg a dagasztó program lejár. Ezután egy jó órát kelesztem (nem szeretem ha a kenyérsütő kelesztő funkciója teszi ezt), majd következik a formázás. A megadott tésztát 12 részre osztom, mindeniket jó hosszúra megsodrom (kb. 40-45 cm), majd megformázom. Lévén nem igazán tudom ezt sem jól körbeírni, sem fázisfotókkal illusztrálni, ha netán akad olyan olvasóm akit ez érdekel, az megtekintheti itt, Limara oldalán.
Sütőpapíros tepsire tettem, 6 és 6 db-ot. Volt egy felhasználatlan tojásfehérjém, azzal lekentem a zsemlék tetejét, majd megszórtuk külömböző magokkal. Még keltek olyan fél órát, majd 200 fokos sütőben 25 perc alatt sültek meg. 
Érdekes mód az ilyen adag zsömik sokkal hamarabb elfogynak mint a hasonló mennyiségű lisztből készült kenyér.

6 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Szuper lett!
Én a dagasztáskor mindig teszek félre egy kis adag "öregtésztát" :-)))

Raindrop írta...

Még sosem mertem nekiállni, pedig nagyon szeretem.
Gyönyörűek lettek, hú, meghoztad a kedvem. :)

Névtelen írta...

Nem csodálom hogy hamar elfogynak! Fantasztikusak lettek! :)

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Barbi konyhája írta...

Először járok itt, úgy illik, hogy beköszönjek! Szia Barbi vagyok.
Ilyen szép zsömiket nekem is sütnöm kell! A hajtást már lelestem Limarától. Ez a kedvenc zsemlém, a férjem utálja, na de, ha én sütöm majd...! :D Elismerésem ennyi gyerkőc mellett ennyi mindenre tudsz időt szakítani. Nekem kettő van így is néha szétcsúszok! ;D

4Gyerek írta...

Köszi a visszajelzést, örvendek, hogy tetszenek. Érdekes mód, tavaly rendesen rákattantam ezekre a zsömikre, aztán feledésbe merültek. De most levertem a port róluk.

Barbi, üdv nálam. Szétcsúszás már mindegy, hogy egy gyerkőccel vagy négy mellett következik be. Csak bíztatni tudlak, hogy vágj bele, csak-csak a férjed is megbarátkozik vele, ha a család többi tagjának bejön. Aztán a gyerkőcöknek meg egy klassz kis móka. Igaz, Kicsilány előszeretettel csipkedi és küldi nyersen a tésztát a pociba, de anno ezzel ugyanígy voltam én is.