Oldalak

2011. 01. 04.

Lencse malacnyelvvel



2009 decemberében Karácsony után jött az ihlet egy főzős magazinból, hogy újév első napján együnk malacnyelves lencsét. Karácsony előtt egyik hyperben rengeteg nyelvet láttam, naná mikor én kerestem, már mindenhol hűlt helye volt csak. Így aztán akkor füstölt csülkös verzió volt, bár a klasszikusabb változat.
De a dolog nem hagyott nyugodni, most decemberben még Karácsony előtt szóltam Oldalbordának egyik bevásárlási körútunkon, hogy ihol ni, ott figyelnek a kis nyelvek, hogy résen vagyok-e. Jelentem voltam. A több mint egy méter magazinból lusta voltam kiválogatni a megfelelő példányt, így kapásból alkottam egy hasonlót. Abban volt sárgarépa is, ami nekem épp kifogyott, így teljesen mást voltam kénytelen alkalmazni.

Hozzávalók:
  • 1 kg lencse (a bolgároktól hoztuk, bő fele volt árban ahhoz képest amit itt vennék)
  • 8 malacnyelv
  • 1 fej hagyma
  • 5 cikk fokhagyma
  • 1,5 ek francia mustár (igen, amiben ott figyelnek a magok, s amit csak így felhasználva szeretek)
  • 1 közepes méretű kukoricakonzerv (na jó, bolgároktól hoztunk óriás méretűt is, majd felbontás előtt reményeim szerint lefotózom azt)
  • só, bors, babérlevél
A nyelveket sós, babérleveles vízben megfőzöm a hagyma és fokhagyma társaságában, majd megtakarítom és felszeletelem. Hagymát és fokhagymát kiemelem a vízből, s félreteszem. A lencsét a malacnyelv főzővizében megfőzöm, mikor késznek nyílváníttatott, egy merőkanálnyit kiveszek belőle, a félretett hagymával, fokhagymával s a mustárral botmixer segítségével pépesítem. A péppel sűrítem be a lencsét, majd hozzákeverem a lecsöpögtetett kukoricakonzervet, s ha épp olyanom van, akkor a szeletelt nyelvet is beleteszem, de lehet külön tálaláskor tenni a tányérra. Ízlés szerint aki szereti a saját tányérjában nyakon öntheti tejföllel is (mi most nem tettük).
Elsején hatalmas sikere volt, másodikára besűrűsödött, ezért már főzelék lett. Sógornőm bíztos ami tuti, ha már apró dolgokat kell enni tiszta csupa babonából, akkor ő köretnek használta a pörkölt mellé, amihez tarhonya volt egyébként kigondolva. Tiszta csupa apróság a tányérján.

Nincsenek megjegyzések: