Oldalak

2011. 01. 17.

Gumicukor a konyhában



Igen, az én gyermekeimnél is 75%-os sikere van a gumicukroknak. A boltiért Kicsilány, a saját készítésűért pedig Középsőm nem lelkesedik. De Kiffiamnak? Na, neki mindegy, csak édesség folyjon. Mikor Tücsök Bogár feltette a saját készítésű gumicukrát, már éreztem én is el vagyok varázsolva. Hétvégén meg Elsőszülött szülibulija apropóján több gyerek is volt nálunk, hát gondoltam kipróbálom. Bevált, recept megtartva.
Azt még elárulom, hogy a belinkelt oldalon ugye 1 tasak zselatint ad meg a recept, s mint kiderült 1 tasak 25 gr. Igenám, de nálunk 1 tasak 10 gramm. Dilemmáztam egy sort, hisz az én tasakom azt írta, hogy 1 tasak tartalma fél liter folyadékhoz. Aztán mégis 2 tasakkal, azaz 20 gr-al indultam neki az egyenkénti színeknek. Na, majd következőkor mehet a 25, ide is azt fogom most feltűntetni.

Hozávalók:
0,5 l bodzaszörp (természetesen ez már vízzel hígított változat)
0,5 l málnaszörp (szintén nem a koncentrált szörpről van szó)
0,5 l narancslé
0,5 l tej
10 tasak por formátumú zselatin (azaz összesen 10 dkg)
2 ek cukor

Mindhárom gyümölcslevet külön-külön egy tálban elkeverem a neki kijáró zselatinnal, azaz a 25 grammal. Az én tasakomon azt írja, hogy hagyjam 10 percet ázni, majd gőzfürdő fölött addig kevergessem, míg a zselatin elolvad. S vigyázzak, ne hevítsem 60 fok fölé. Tehát nekem nem kellett lehaboznom, lévén nem forrt, nem keletkezett hab. Mindhárom színt külön-külön egy kerámia tálba öntöttem, majd 4 óra hosszára a hűtőszekrénybe tettem. Ekkor tálból ki, kb 1,5x1,5 cm-es darabokra vágtam, a háromféle színt pedig összekeverve egy negyedik, jóval nagyobb tálba tettem (éjfél magasságában nem volt hangulatom a fázisfotókra, de Tücsök Bogár kellőképpen illusztrálta). Ekkor a tejet a maradék zselatinnal és a 2 kanál cukorral szintén elkevertem, az előzőekhez hasonlóan felolvasztottam a zselatint. Ezt a tejes masszát jól kihűtöttem, s mielőtt kezdett volna kocsonyásodni, ráöntöttem a gyönyörű színkavalkádra. Be a hűtőbe, ahol ült vagy 11 órát, akkor pedig az ízlésemnek megfelelő vastagságú (vékonyságú) lapokat vágtam, s abból kisebb formaszaggatóval csinos egyedeket vágtam ki. Barátnőim tetszését is elnyerte, készítési módról alaposan kikérdezgettek. Lehetséges náluk is elkészül majd?

6 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

És milyen szépek lettek! Nálunk minden zsúron nagy sikere van! Ez fogy el elsőként. :)))

Cakeni írta...

Szerintem is nagyon szépek,ki próbálom majd amikor szülibuli lessz nálunk is:)

Ottis írta...

Szépek lettek!Ügyes vagy!

Ditta tortái írta...

Nagyon ügyesen megcsináltad,szépek lettek!

Bianka írta...

Nagyon szépek

Névtelen írta...

Szia.
De mennyi szörpöt raksz bele, én sajnos csak 100%os bolti narancslével csináltam eddig.
Ha megírnád nagyon megköszönném.