Oldalak

2011. 01. 17.

Datolyás pite



Kiffiam ma példásan alukált délben. Betettem a kiságyába, bekapcsoltam a telefonját (a bébicsőszt), hogy tudjon velem kommunikálni ha mondandója van. Megígértem neki, ha ügyes, akkor készítünk valami finomat délután. Hisz amúgy is egytálétel féleség volt ma, azaz töltött paprika, s az kívánt valami édeset. Fellapoztam az "Öt kontinens hatszáz receptje" című könyvem, s megállapodtam ennél a piténél. Csak reménykedtem, hogy van itthon datolya, ellenkező esetben szárított ananászt vetek be. De ráakadtam valami félig-meddig őskövület datolyákra (gyerekeim nem kattantak rá, bezzeg anno az átkosban ha néhanap valamelyik szülőm ilyennel jött haza az már maga volt a kilátás pár napos menyországra, hisz volt nasi).

Hozzávalók:
15 dkg liszt
4 tojás
12 dkg datolya
6 dkg mazsola
1 dl rum (na jó, én ennek hiányában gint vetettem be)
2,5 dl tej
reszelt citrom héja
1 tk őrölt fahéj
5 dkg + 2 ek vaj
7 dkg cukor
porcukor a tetejére

A datolyák magjait eltávolítjuk, felaprózzuk s a mazsolával valamint a rummal egy kis lábosba feltesszük főni. Ha felfőtt, levesszük a tűzről, s kihűtjük. 
A tojások sárgáját a cukorral fehéredésig keverni, majd hozzáadni a lisztet, az 5 dkg vajat felolvasztva, valamint a tejet (érdekességképp megjegyzem a recept enyhén szólva el volt lőve, hisz a hozzávalóknál megadta a tejet, de a leírásnál nem használódott fel. szerintem csakis itt kerülhet bele). Belekeverjük a tojások felvert habját, hozzáadjuk a citromhéjat valamint az őrölt fahéjat.
Egy palacsintasütőbe tegyünk 1 kanál vajat, majd a massza szűk felét tegyük bele, a lecsepegtetett gyümölcsök felét osszuk el a palacsintánkon, s kevés masszával kissé fedjük le a gyümölcsöket. Közepes tűznél kb. 3 perc alatt megsütjük, tálra szedjük, porcukorral meghintjük, s míg a másik palacsinta is megsül, az elsőt melegen tartjuk.



Így a recept. Namármost nekem nem teljesen egyenes a palacsintasütőm alja, közepe picivel fennebb van, így ott már vígan kezdett pirulni, míg a teteje még félig nyersnek tituláltatott. Ezért a leírással ellentétben kaptam magam s megfordítottam a palacsintát, süljön már a második fele is. A második palacsintánál úgy gondoltam, hogy majd ráteszem a fedőt. Csak Oldalborda jött osztani az észt, szerinte ne tegyek annyi masszát, s akkor okés lesz a dolog. Naná nem lett az. Ráadásul attól pite, hogy ne palacsinta vastagságú legyen. Szerencsére az elsőhöz kevesebb mint fele masszát sikerült elhasználnom, így a harmadik relatív vastagabb lett.
Nekem azért ízlett, valószínűnek tartom, hogy rummal azért másabb lehet az íze, az alkohol meg ugye azért nagyrészben a hő hatására távozik.

3 megjegyzés:

trinity írta...

Szerintem fincsi lehetett!
Vigyorogtam, az én palacsintasütőm egyik fele szintén eldeformálódott a hőtől:) Nem kéne neki, de ez van....

trinity írta...

Nem tudok rendszeres olvasónak bejelentkezni, szórakozik a blogspot:(( Majd próbálom!

4Gyerek írta...

hát amit ma elművelt a blogspot....áááá, hagyjuk