Oldalak

2010. 10. 08.

A kaja amelyik buktató volt a gyógyulás útján

Igen, a gyógyulásén. Ugyanis múlt héten diagnosztizálta a házi dottore, hogy akut gyomorhurutom van. Hát tudtam, hogy nem azt fogja mondani, hogy kutyabajom, lévén én orvoshoz csak akkor megyek, ha tényleg baj van. Útáltam is terhességeim alkalmával a kötelező családorvosi rendelőben való megjelenéseket Szerencse míg nyugállományba nem vonult a dokink, addig szuper volt, megengedtem magamnak a luxust, hogy ne gyakran menjek oda. Dokival egy utcában lakunk, sokszor már Oldalbordával üzent, hogy ideje lenne odamenni vérnyót méretni. Meg mérlegre állni. No, de azt itthon is megtehettem, így sokszor dacoltam, s várattam a megjelenésemmel. Igenám, de az a doki tavaly mint említettem nyugdíjba ment. Az újat meg egész mostanáig nem láttam. Hálisten. Tök jófej ez a nő is. Felírt valami bogyókat, kezdtem is szedni, már a dokilátogatást megelőző kibírhatatlan fájdalmam is alábbhagyott. Rámpecsételte, hogy diétásan kajálni. Meg is ígértem. Persze akkor még nem tudtam, hogy oldalborda mit készít szombaton ebédre. Hát ezt:


Saját bevallása szerint valami parasztkrumpli csülökkel meg körömmel.
Konkrét recept most nem is lesz, hisz próbáltam távoli szemlélője maradni a dolgoknak, ami sikerült is. Tálalásig.
Krumplikat miután megtakarította, nagyobbakra darabolta, sós vízben előfőzte. Közben pár fehér meg lilahagymát is megpucolt, majd ezeket is darabosabbra vágta, majd megdinsztelte. Csülköket és körmöket is előfőzte némi só, bors és babérlevél társaságában. Aztán a csülköket szépen egy tepsibe, majd a sütőbe helyezte. Mikor a husik kicsit kezdtek sülni, akkor a tepsit kivette, ráborította a csülkökre az előzőleg összekevert főtt krumplit és dinsztelt hagymát, sőt vagy 2 fej fokhagymát is megtakarított, s egész cikkeket a hagymás krumpliba tette. Tepsi visszakerült a sütőbe, egész addig míg a krumplik szép pirosasak lettek. Ekkor kezdődött a vasárnapi egész napos gyötrelmem. Ugyanis kiffiúval együtt odaültünk a többiek mellé az asztalhoz, s szépen belakmároztunk. Mivel az ilyen fajta krumplit imádom, hát nem bírtam leállni. 2 óra múlva kezdődött a böjtje. Másnap a család nélkülem csinált bármit is. Szóval ilyen kaja csak az egészséges gyomorral rendelkezőknek ajánlott, aki nem abba a kategóriába tartozik, jobb ha elhagyja a tálalás környékét is.

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Salvus víz? Vagy kiegészítésként valami klassz teakeverék? Hirtelen gyomorégésre kitűnő a Neurosan por. Meginni iszonyat, mint a vízben kevergő homok, de 10 perc múlva nyoma sincs a gyomorégésnek!


A csülök veszedelmes :-))) Veszedelmesen jól néz ki!

4Gyerek írta...

Hát nem tudom, Salvus vizet hogyan kéne lőnöm Brassóban. Teát iszom, ez kipipálva. Azt a port nem ismerem, de már bármit hajlandó lettem volna bevenni. Amúgy meg nem kimondott gyomorégés, gyomorszájból sugárzott, legutóbb pedig már a veséim is fájtak. Valahogy oda terjedt a fájdalom, veséknek most semmi bajuk.
Veszedelem :D

Ottis írta...

Gyógyulást neked!Gyomorégésre vannak jó pirulák a gyógyszertárban, több féle is. Nem ismerem őket név szerint, de a férjemnek elég gyakran van gyomorégése és ő szedi, neki bevált.

Edit (Esc) írta...

A legjobb egy agyagos kura. Romanul "Argilã", nem tudom ha jo forditottam le... De sok mindenre hasznos, foleg ilyen gyomorpanaszokra.

4Gyerek írta...

Köszönöm mindenkinek a tippeket, remélem azért hamarosan vége ennek a kórságnak, mert elég nehéz olvasgatni a jobbnál jobb recepteket, s max nyelni üresben.
Agyagról elméletben tudok, lehet gyakorlatba kéne ültetni?

Bianka írta...

Jobbulást
A husi meg isteni