Oldalak

2010. 09. 20.

Gyömbéres, tojásos kukoricaleves



Nem tudom más hogy van vele, de nekem az az érzésem, hogy a konyhai ténykedéseim során sűrűn ötlethiányban szenvedek ami a leveseket illeti. Eképp még a névadások során a fiú nevek választásakor éreztem, annak ellenére, hogy 3 lányom van, negyedszerre is a lánynév volt meg hamarabb.
Meg adva van egy szűk keresztmetszet a fiam fejében, aki az igazi klasszikusokat nem, vagy igencsak csökkentett mennyiségben eszi. Szóval húsleves, zöldségleves, gulyásleves az igencsak ritkán kerül az asztalra, de a tojásleves is száműzve van míg a fiatalúr jobb belátásra nem tér. Reményeim szerint azért a dolog nem várat sokat magára, mert egyébként igencsak jó étvágyú, jó húsban levő 15 hónapos fiúcska.
Így aztán gyakran szoktam itt-ott szétnézni leves témában. Minap a No Salty oldalán bukkantam egy, ízlésünknek megfelelő levesre.

Hozzávalók:
  • 1 zacskó csirkeaprólék (jelen esetben kb. 1 kg)
  • 1 konzerv csemegekukorica
  • 2 tojás
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 kis lilahagyma
  • 1 darab gyömbér
  • 1 kanál liszt (recept egyébként étkezési keményítőt írt, ami pillanatnyilag nem volt itthon)
  • 2 ek szójaszósz
  • kevés szezámolaj
  • 2-3 ek rizsecet
  • őrölt bors
  • erős paprika (ez utólag került az Oldalborda tényérjába, hisz egyedül ő a csípős hódolója a családban)
Csirkeaprólékot sós vízbe főni tettem. Időközönként lehaboztam, majd miután már tiszta volt, belekerült a karikákra vágott fokhagyma, apróra vágott lilahagyma, s a szintén apróra vágott gyömbér. Mindez együtt, lassú tűzön főtt kb. 70 percet. Utána a csirkeaprólékot kivettem, kicsontoztam, levest leszűrtem. Leszűrt lébe beletettem a kukoricát, s együtt főztem kb 4 percet. Ezalatt a lisztet elkevertem a szójaszósszal, szezámolajjal, s a levesből kevés lével símára kevertem. Majd hozzáadtam a leveshez. Ismételten felfőztem, s 1-2 percig még a tűzön maradt. Tojásokat villával felvertem, s gyorsan a levesbe kevertem, így nyerte el a leves a gyerekeimnél a rongyos jelzőt. Borssal és rizsecettel ízesítettem.
Mára csak 2 adag maradt belőle, első jelentkezők gyorsan le is csaptak rá. De tegnap egyöntetű vélemény született ezzel a levessel kapcsolatban: felvéve a családi repertoárba. Főleg ugye mert a lányok mind kaphattak csirkelábat.

Nektek is nehezebb a leves kitalálása mint a főételé?

1 megjegyzés:

sedith írta...

Szia, nézz be hozzám, vár valami!:)